برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم
سرخط خبرها

پیشنهاد پرسپولیس و استقلال به گوچی کذب بود؟| بازنشستگی ناگهانی قوچان‌نژاد

  • کد خبر: ۷۸۸۷۰
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
پیشنهاد پرسپولیس و استقلال به گوچی کذب بود؟| بازنشستگی ناگهانی قوچان‌نژاد
متن اینستاگرامی و بی‌تیم‌ماندن رضا قوچان‌نژاد، زمزمه‌های خداحافظی او را از دنیای فوتبال قوت بخشید.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز هم هلندی‌ها ستاره مشهدی فوتبال اردیویسه در یک دهه گذشته را «گوچی» می‌نامند. ستاره‌ای که حالا در سی‌وچهار سالگی و در وضعیتی که ۲ هفته از شروع لیگ‌برتر هلند می‌گذرد، بی‌تیم مانده و همین مسئله به‌انضمام آخرین پست اینستاگرامی‌اش زمزمه‌های خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را قوت بخشیده است. رضا قوچان‌نژاد که فصل گذشته در زووله هلند شرایط چندان خوبی نداشت، بعد از پایان قراردادش با این تیم جنوبی سرزمین لاله‌های نارنجی هنوز تصمیم جدیدی برای مسیر فوتبال حرفه‌ای‌اش نگرفته است.

 

بااین‌همه هرروز حرف‌وحدیث‌هایی حول مقصد آینده این مهاجم به گوش می‌رسد؛ از شایعه مذاکره فرهاد مجیدی برای پیوستن گوچی به استقلال گرفته تا ادعای خداحافظی او از بازی در مستطیل سبز فوتبال. قوچان‌نژاد که از کودکی فوتبال حرفه‌ای‌اش را در هلند دنبال کرده، هیچ‌گاه برای بازی در تیم‌های باشگاهی فوتبال به ایران نیامده است و فقط در زمان حضور کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی دعوت شد و در سال‌های بازی با پیراهن ملی ایران افتخارات و محبوبیت خوبی نزد هواداران فوتبال در ایران به‌دست آورد.

پست اینستاگرامی و صد حدیث!

ستاره ایرانی فوتبال هلند روز گذشته در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام پستی گذاشت که شروع حرف‌وحدیث‌ها درباره آینده او بود. رضا قوچان‌نژاد که همچنان بدون تیم مانده است، در پستی از حضور در یک دوره روان‌شناسی «زندگی پس از فوتبال» خبر داده است؛ پستی که جنجال به‌پا کرده است و برخی منابع در هلند مدعی شدند گوچی قصد خداحافظی از دنیای فوتبال را دارد. یکی از رسانه‌های هلندی دراین‌زمینه نوشته است اگر قوچان‌نژاد تا ۲ هفته دیگر نتواند تیمی برای خودش پیدا کند، به‌احتمال زیاد از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

از کامبور تا استقلال و پرسپولیس

کامبور نخستین تیم فوتبال رضا قوچان‌نژاد در دوران حرفه‌ای‌اش بوده است. او کارش را در رده جوانان از تیم کامبور هلند آغاز کرد؛ تیمی که سکوی پرتاب این بازیکن به‌سوی دروازه‌های درخشش در فوتبال هلند بود. این تیم در این فصل اردیویسه قعرنشین است و در ۲ بازی نخست تن به شکست داده است. بااین‌همه گفته می‌شود مدیربرنامه‌های گوچی با مدیران این تیم صحبت کرده تا قوچان‌نژاد سال‌های پایانی فوتبالش را در این تیم که به‌نوعی کارش را از آنجا آغاز کرده است، سپری کند.

 

از طرفی خبر مذاکره فرهاد مجیدی، سرمربی آبی‌پوشان استقلال، با این بازیکن در سفر دوبی مطرح می‌شود؛ جایی که گویا مجیدی در سفری که به دوبی داشته با قوچان‌نژاد که برای تفریح به این شهر امارات سفر کرده بوده، دیداری داشته و از او خواسته است به جمع آبی‌پوشان تهرانی بپیوندد. حتی برخی منابع خبر می‌دهند که حالا پرسپولیس هم که با رفتن مغانلو در خط حمله دچار مشکل شده است، بدش نمی‌آید گوچی را به تهران بیاورد. اما با همه این تفاسیر گویا گوچی همچنان قصد بازگشت به ایران و بازی در لیگ ایران را ندارد!

۱۳ گل و اعتمادی که پدید نیامد

قوچان‌نژاد در ۲ فصل حضورش در زووله هلند هیچ‌گاه مورد اعتماد سرمربی این تیم نبود. او در ۳۴ بازی برای زووله ۱۳ گل زد که بیشتر این حضور در دقایق کم بود و اگر اعتماد بیشتری به او می‌‎شد، شاید می‌توانست نمایشی درخشان‌تر ارائه کند. اختلافات گوچی و سرمربی زووله دست آخر به اختلاف او با باشگاه هلندی انجامید تا جایی که قوچان‌نژاد مصاحبه تندوتیزی که در پایان قراردادش با این باشگاه انجام داد و مسائلی را با هواداران این تیم هلندی در میان گذاشت. او در همان مصاحبه متذکر شده بود که مدیران و سرمربی تیم هیچ‌گاه به او فرصت لازم برای درخشش را ندادند و از این بابت بسیار ناراحت است.

وسوسه بازگشت در سال‌های آخر

قوچان‌نژاد بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال ملی، رفته‌رفته افت چشمگیری کرد؛ به‌نحوی‌که در سال‌های گذشته همواره یکی از بازیکنان ذخیره تیم‌هایش بود و هیچ‌گاه نتوانست آن درخشش پیش از آن در ترکیب تیمی مثل هیرنفین را تجربه کند. بااین‌همه گوچی خودش را در سطح فوتبال اروپا نگه داشت و پایگاهش را در هلند مستحکم کرد. حالا قوچان‌نژاد به سال‌های آخر فوتبالش رسیده است و خیلی‌ها معتقدند او شاید بخواهد فصل آخر فوتبالش را در وطنش ایران به پایان برساند. اتفاقی که می‌تواند برای او محبوبیتی صدچندان در میان هواداران فوتبال ایران به ارمغان بیاورد.

 

البته دراین‌میان ۲ مانع بزرگ بر سر راه گوچی قرار دارد؛ یکی همسرش که سخت مخالف بازگشت به ایران است و دیگری سبک زندگی‌اش در سال‌های حضورش در فوتبال اروپا که مانع آن می‌شود قوچان‌نژاد بتواند خودش را با فوتبال ایران وفق دهد و به اینجا بیاید. با وجود این وسوسه بازگشت به فوتبال ایران این روز‌ها بدجور خوره ذهن مهاجم مشهدی شده است؛ مهاجمی که با ۴۴ بازی ملی و به‌ثمررساندن ۱۷ گل که از مهم‌ترین آن‌ها گل صعود ایران به جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای ایران بود، توانست نزد ایرانیان محبوبیتی وصف‌ناشدنی به‌دست بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->